Friday 11 January 2013

UmnoBN Terdesak, Peralatkan Sekolah Untuk Publisiti


Ini bukti UMNO/BN semakin terdesak..

Untuk pengetahuan semua.. Pemberian bantuan tunai RM100 ini telah dipraktikkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang sejak dari tahun lepas lagi.

Biarpun tidak ada seorangpun Wakil Rakyat dari Pakatan Rakyat dibenarkan untuk menyerahkan bantuan tersebut kepada pelajar bagi meraih populariti, namum ianya tetap cuba digagalkan oleh Kerajaan UMNO/BN.

Ini kerana ada sumber mengatakan arahan dari Kerajaan Pusat seluruh Sekolah-sekolah yang berada di dalam Pulau Pinang telah diarahkan untuk tidak memberikan kerjasama untuk menjayakan program Kerajaan Negeri itu.

Malah untuk melakukan pendaftaran bagi pelajar-pelajar yang layak sekalipun tidak dibenarkan sama sekali dilakukan diSekolah-sekolah.. Busuk perut betoi depa ni..

Ianya dihalang kerana boleh memberikan imej positif kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Oleh itu walaupun dihalang, ianya tetap cuba dijayakan dengan memberikan peluang kepada seluruh anak-anak Pulau Pinang mendapatkannya melalui Pusat Khidmat yang ada disetiap DUN dengan beberapa syarat mudah.. lupa pulak dah apa syaratnya.. he..he..

Di Pulau Pinang ianya dihalang namun di Johor oleh kerana ianya program Kerajaan UMNO/BN, bagi meraih populariti dalam setiap bantuan RM100 yang hendak disalurkan itu Pemimpin UMNO/BN wajib hadir...

Apa? depa ingat RM100 bantuan untuk pelajar itu duit mak bapak depa ka?

Ini laporan berkaitan dari Malaysiakini..

Beberapa sekolah di Johor telah di minta menjemput pemimpin BN untuk mengedarkan bantuan wang tunai RM100 kepada pelajar serta menaikkan kain rentang untuk majlis berkenaan sehingga pilihan raya umum akan datang. 

Arahan ini telah terkandung di dalam dokumen yang ditemui di lamanweb Kementerian Pelajaran (MOE) dan beberapa pejabat pelajaran daerah (PPD) di Johor. 

Lamanweb PPD Kota Tinggi PPD, satu persembahan Powerpoint menyatakan bahawa sesi penyampaian bantuah tersebut hendaklah dihadiri oleh "wakil rakyat BN atau wakilnya". 

Menurut lamanweb tersebut, persembahan Powerpoint itu dibuat kepada guru-guru kanan di daerah itu pada 8 Jan. 

Perkara yang sama juga boleh didapati pada surat yang ditandatangani oleh Ketua Setiausaha MOE, Datuk Rosli Mohamed pada 5 Disember tahun lalu dan persembahan Powerpoint di lamanweb PPD Kluang.

Oleh kerana Powerpoint tu dah dikeluarkan.. hanya pekeliling ini menjadi bukti..


P/s: Nampak sangat UmnoBN dah terdesak sangat
Sekolah pun nak dipolitikkan
Woit!!! Ingat wang RM100 bantuan awal persekolahan tu wang mak bapak korang ke?!!!

Ayuh esok turun #KL112
Sejuta rakyat di Stadium Merdeka!!!




No comments: