Friday 2 November 2012

Lagi Projek UmnoBN Tidak Tepati Janji

Projek rumah murah BN untuk Melayu di PP dipersoal - Mkini

Tiada satu rumah pun dibina di sebidang tanah di Teluk Kumbar yang diperuntukkan untuk projek kediaman mampu milik Melayu walaupun syarikat berkaitan kerajaan pusat mendapat kelulusan pembangunan pada 2005, dakwa Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP).

Presidennya Rahmad Isahak berkata, kira-kira dua (2.26) daripada 114 ekar tanah gred pertama dikhaskan untuk pembangunan 235 unit rumah kos rendah, di mana saiz unit adalah seluas 700 kaki persegi dengan kos RM35,000 setiap satu.

Justeru, Rahmad mempersoalkan kenapa tiada pembangunan dibuat di kawasan Selatan Pulau Pinang itu walaupun berhasrat melaksanakan tujuh tahun lalu.

Katanya lagi, tanah itu sebelum ini diluluskan untuk pembangunan kepada Island and Peninsular Development (I&P), anak syarikat Kementerian Kewangan.

Bagaimanapun, dua tahun kemudiannya, Malaysian Resources Corporation Berhad menandatangani perjanjian dengan syarikat berkaitan kerajaan pusat Perlaburan Hartanah Bumiputera Berhad (PHBB) untuk membangunkan kediaman daripada pangsapuri mewah kepada perumahan mampu milik.

P/s: Najib kata pilih pemimpin amanah dan tepati janji
Sekarang bagaimana?
Layakkah Najib dipilih lagi?

Esok kita berhimpun Seremban!

No comments: