Wednesday, 30 November 2011

Hebahan: Ceramah Umum Untuk Melawan!

Ini bukan ucapan Perhimpunan Agung Umno tetapi ini ceramah umum untuk melawan!

Ayuh beramai-ramai!


Siapa Pergi Melancong Dengan Lembu?

Mkini: PKR dakwa NFC sering bayar syarikat pelancongan

Selain dakwaan pembelian kereta mewah dan lot tanah, PKR hari ini turut mendakwa bahawa syarikat National Feedlot Corporation (NFC) sering membuat bayaran kepada sebuah syarikat pelancongan sehingga "dua tiga kali sebulan."

Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli mendakwa bayaran berjumlah RM455,423 itu dibuat sebanyak 15 kali semenjak Januari hingga Julai 2010 melalui akaun syarikat NFC.

Beliau mendedahkan perkara itu sebagai salah satu daripada senarai dakwaan "perbelanjaan boros dan bersifat peribadi" yang dibuat keluarga Shahrizat.

"Kita tak terkejut sebab bila kita semak tahun 2009 memang dia belanjakan hingga RM800,000 untuk ke luar negara.

"Alasan yang diberi adalah perbelanjaan ke luar negara untuk tengok lembu, lawat lembu, beli lembu dan sebagainya.

"Tapi yang ini lebih ajaib kerana ini adalah pakej percutian," katanya dalam sidang media di bangunan Parlimen hari ini.

Beliau mendakwa, siasatan yang dijalankan PKR menunjukkan syarikat yang menerima bayaran tersebut merupakan syarikat yang menawar pakej percutian ke lokasi popular sekita Asia Tenggara.

"Kalau nak melancong sekali sekala saya fahamlah tapi kalau dua tiga kali sebulan, pelik tu.

"Soalannya, macam mana syarikat yang patut urus ternakan lembu jadikan pakej percutian sebagai pembayaran rutin bulanan?

"Kalau benar pergi bercuti, siapa yang pergi bercuti?," soalnya dalam sidang media di bangunan parlimen hari ini.

Beliau membuat pendedahan terbaru itu ekoran tindakan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Shahrizat Abdul Jalil yang menggunakan peluang berucap di perhimpunan agung Umno pagi ini untuk menyerang pemimpin PKR berhubung dakwaan skandal penyelewengan dana NFC.

P/s: Woit!! Lembu mana plak yang pandai pergi melancong ni?

Woit!! Lembu mana plak yang pandai guna duit banyak sangat ni?

Woit!! Sekarang lembu sudah cerdik! Jadi mungkin akan ada yang kata "cerdik seperti lembu!" HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Woit!! Jika lembu cerdik, siapa yang bodoh? Yang pasti bukan lembu! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Woit!! Lembu pergi melancong sorang-sorang ke? Kalau sorang-sorang takkan banyak sangat guna duit! Kalau Rosmah melancong guna duit banyak semua orang percaya! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Habis siapa yang melancong dengan lembu ni? Pasti bukan Shahrizat sebab lembu takut bila dia selak kain! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

BERSIH 3.0 Semakin Hampir!

Dari Lembu Kepada Benz Dan Tanah

Mikini: PKR dedah pula dakwaan pembelian tanah, kenderaan

PKR hari ini meneruskan pendedahan berhubung dakwaan penyelewengan dalam projek fidlot yang diusahakan keluarga Menteri pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil – kali ini didakwa melibatkan pembelian kereta mewah dan juga lot tanah di Putrajaya.

Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli mendakwa dana National Feedlot Corporation (NFC) itu digunakan untuk membeli sebuah kereta mewah Mercedes Benz berharga RM534,622 pada Disember 2009.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di bangunan Parlimen hari ini, Rafizi mendakwa pembelian itu dibuat oleh National Meat and Livestocks Corporation, sebuah syarikat milik penuh keluarga Shahrizat.

Dakwanya, bayaran untuk membeli kenderaan terbabit pada Disember 2009 dibuat NMLC melalui dana yang disalurkan melalui NFC.

"(Bayaran untuk) menyelenggara pula dibuat terus daripada akaun NFC. Saya pasti ia adalah untuk kegunaan pengarahnya," dakwanya lagi.

Selain itu, Rafizi juga mendakwa, NMLC telah membeli dua bidang tanah di Presint 10, Putrajaya dengan bayaran berjumlah RM3,363,507.

Pendedahan hari ini timbul berikutan tindakan Shahrizat yang menggunakan peluang berucap di perhimpunan agung Umno hari ini untuk menyerang pemimpin PKR berhubung siri pendedahan berhubung dakwaan penyelewengan dana NFC.

P/s: Hah, nampaknya Shahrizat masih boleh senyum ke? 

Hah, nampaknya kain shahrizat memang dah kena selak!

Hati-hati YB Zuraida..HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Apa la Rafizi ni..Shahrizat dah tak larat nak menjawab pendedahan korang.

Nanti Shahrizat nangis siapa yang nak pujuk?

BTJ tahu..lembu la yang kena pujuk!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Kita mesti fikir! Kita mesti Prihatin! Kita mesti ambil tahu! RM250 juta wang rakyat telah dirembat!

Demi negara! BERSIH 3.0!

Umno Dah Makin Parah!

Gambar ini BTJ terlihat di laman sosial facebook. Terus BTJ download dan penting untuk BTJ sebarkan. Biar semua lihat hebatnya puak Umno ini. Harap Melayu tidak akan ditipu dan diperbodohkan lagi. Begitu juga dengan kaum-kaum lain.

BTJ tidak tahu apa motifnya songkok itu diletak logo Umno bersama dengan tulisan Allah dan Muhammad. Umno memang makin parah!


Moga Umno akan kembali ke pangkal jalan.

Ke Mana Perginya RM83.7 Bilion Wang KWSP?

Sinaran Hairan: KWSP beri pinjaman RM83.7 bilion



KUALA LUMPUR - Jumlah pinjaman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada kerajaan dan institusi korporat setakat Jun 2011 ada­lah sebanyak RM83.7 bilion.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata, jumlah berkenaan adalah bagi pelaburan dalam bentuk pinjaman dan sebahagian besarnya adalah jaminan kerajaan.

Menurutnya, nilai tersebut sebanyak RM79.41 bilion atau 95 peratus adalah pinjaman kepada kerajaan, manakala baki RM4.31 bilion atau lima peratus adalah pinjaman kepada institusi korporat.

“Pinjaman diberikan KWSP adalah dijamin de­ngan sekuriti.

“Dalam melaksanakan tanggungjawabnya dengan penuh berintegriti, telus dan profesional, governance stucture telah dipertingkatkan se­iring pertumbuhan asetnya,” katanya menjawab soalan Azan Ismail (PKR-Indera Mahkota) yang ingin me­ngetahui mengenai kedudukan jumlah pinjaman KWSP kepada institusi korporat.

Beliau berkata, sistem kawalan pelaburan KWSP mempunyai tiga bahagian ­iaitu pengasingan fungsi front office dan back office, pengurusan risiko dan audit.

“Rangka kerja pengurusan bertindak mengawal selia aktiviti pelaburan dalam meminimumkan kadar risiko dan memastikan simpanan ahli dan aset KWSP terjamin.

“Jabatan Audit pula bertindak mengawal selia proses operasi dengan mengukur pemantauan, keberkesanan, kecukupan dan integriti kawalan dalaman,” katanya.

Menurutnya, keutamaan KWSP ialah preservation of capital, manakala objektif pelaburan KWSP ialah memberi nilai tambah kepada setiap simpanan ahli seperti yang ditunjukkan melalui kadar dividen sebenar iaitu setelah mengambil kira kadar inflasi setiap tahun.

“Simpanan KWSP bukan sahaja sentiasa selamat, malah menjamin pulangan positif yang konsisten dan stabil untuk jangka masa panjang sejajar dengan objektif KWSP sebagai organisasi keselamatan sosial yang bertanggungjawab untuk menjamin simpanan hari tua ahli,” katanya.

Sementara itu, Awang memaklumkan KWSP tidak akan memberi pinjaman kepada syarikat berisiko tinggi tetapi hanya kepada syarikat yang mempunyai kaitan de­ngan kerajaan dan mempunyai aset.

Semua bentuk pelaburan KWSP akan dipantau dan dinilai Panel Pelaburan dan Risi­ko KWSP sebagai jaminan ba­ha­wa pinjaman itu selamat.

“Bagaimanapun keputusan panel ini perlu mendapat kelulusan Menteri Kewangan yang perlu ditapis di peringkat kemente­rian. Saya yakin pelaburan berisiko tinggi tidak akan dibuat,” katanya ketika menjawab soalan Datuk Ismail Kasim (BN Arau).

P/s: Woit!! Orang lain penat bekerja, orang lain penat balun duit caruman pekerja!

Siapa orang lain yang balun ni?

Sila tanya Awang punya Adek! Eh, Adek Awang! Eh, silap lagi..Awang Adek la!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Syarikat korporat tu siapa yang punya?

Sila tanya Adek kepada Awang! Eh, silap lagi..Awang Adek la!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

BERSIH 3.0 Tak Perhabis Wang Pekerja!

Shahrizat Selak Kain Dedah Kebenaran

Mkini: Projek lembu: Pemimpin PKR diberi amaran keras

Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil hari ini memberikan amaran keras kepada pemimpin PKR kerana memainkan isu projek lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) yang diterajui suaminya.

Sambil menegaskan beliau tiada kaitan dengan projek lembu itu, Shahrizat berkata beliau tidak takut dengan serangan oleh Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategik parti itu, Rafizi Ramli.

"Senyum punya senyum, saya tak larat nak senyum lagi... Itu belum angkat kain lagi. Wahai Zuraida, ketua (Wanita) PKR yang biadap, cik puan ingat kami takut dengan kamu. Oh, suruh saya letak jawatan, siapa kamu?" soalnya.

P/s: Woit!! Siapa Shahrizat ni yang berani beri amaran?!

Woit!! Patut PM beri amaran sebab mangkuk ni dah perhabis wang rakyat RM250 juta!

Woit!! Siapa yang pilih Shahrizat ni?

Woit!! Macam mana minah ni boleh ada dalam kabinet?

Woit!! Minah ni tak sdar diri ke?

Woit!! Dah kala buat la cara orang kalah!

Woit!! Selak kain nampak lembu nanti!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Demi Rakyat! BERSIH 3.0!



Budak-budak Dipergunakan! Siapa Dalang? TV3suku Yang Lapor!

Ini sambungan kepada post sebelum ini tentang budak-budak yang dipergunakan.


Memang agak "suspicious" kenapa budak-budak bawah umur ini memakai baju kuning, kemudian membawa banner menyokong seksualiti merdeka? Seperti ada agenda tersembunyi.



Oleh kerana tidak berpuas hati, maka salah seorang aktivis Jingga 13 bersama seorang wartawan wanita dari Suara Keadilan pergi menemubual mereka.

Mereka mendakwa memakai baju kuning kerana menyertai satu program konvoi "suka-suka" ke Melaka dan singgah di situ (parlimen) juga kerana "suka-suka" atau saja-saja.

Pada mulanya mereka tidak mengaku memakai baju kuning, tapi akhirnya mereka menjelaskan bahawa mereka membuka baju kuning tersebut kerana "panas".

Semasa ditanya adakah mereka tahu perhimpunan apa yang sedang berlangsung? Mereka menjawab tidak tahu dan mereka tidak layak menyertai perhimpunan itu.

Saksikan video rakaman temuramah tersebut di bawah ini.

Rupa-rupanya segala persoalan ini terbongkar. Budak-budak bawah umur ini memang sengaja diupah untuk menyamar kononnya sebagai penyokong Bersih 2.0 (baju kuning), juga menyamar sebagai "penyokong seksualiti merdeka" (bawa banner).

Peranan 
TV3 Al-Musyrikin pula menyebarkan berita palsu kononnya "Walk for freedom 2 walk" atau perhimpunan membantah akta perhimpunan aman 2011 dan Bersih 2.0 menyokong Seksualiti Merdeka (atau kebebasan seks kata TV3).

Saksikan laporan Buletin Utama di bawah ini.

Tambah menguatkan lagi bukti pembohongan Buletin Utama ini, budak-budak bawah umur yang dilaporkan sebagai penyokong Bersih 2.0 oleh TV3 dilihat membakar baju-baju yang mereka pakai.

Penyokong Bersih 2.0 kejadah apa kalau bakar baju kuning yang menjadi simbolik sokongan terhadap Bersih 2.0?



Lihat dengan mata kepala anda sendiri, mereka sanggup mengupah budak-budak bawah umur untuk membuat kerja terkutuk memperbodohkan orang kampung. Ini namanya media haram jadah!


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/11/bongkar-modus-operandi-tv3-celaka-buat.html#ixzz1f8sluhHZ

Budak-budak Dipergunakan, Siapa Dalang?


Satu perhimpunan aman yang dianjurkan oleh peguam-peguam seluruh Malaysia baru sahaja berlangsung di Parlimen hari ini.


Perhimpunan tersebut dengan tema "walk for freedom" diadakan bagi membantah akta perhimpunan aman 2011 yang akan dibentangkan di parlimen.


Rasanya sudah banyak blog-blog dan portal berita yang melaporkan hal ini, maka tak perlulah ReJaM© buat perkara yang sama.


Kali ini ReJaM© nak bongkarkan sudut yang barangkali tidak didedahkan oleh media iaitu bagaimana budak-budak dipergunakan kononnya untuk menghalang perhimpunan ini.


Semasa para peserta perhimpunan berkumpul di Kelab Taman Perdana Diraja, Kuala Lumpur sebelum berarak ke parlimen, sekumpulan budak-budak dilihat berada di kawasan berhampiran.


Mereka dikatakan kumpulan yang ditaja oleh pihak tertentu untuk membantah perhimpunan ini. Kesemua mereka dilihat memakai baju kuning.


Menyedari gambar mereka diambil berulang kali oleh pihak media, tiba-tiba mereka membuka dan melipat-lipat baju itu di celah ketiak.



Apabila ditanya, apa tujuan mereka datang ke situ? Salah seorang dari mereka menjawab mereka datang suka-suka.


Mereka pada mulanya tidak mengaku ada memakai baju kuning, namun selepas kami mengatakan bahawa kami ada gambar bukti, mereka akhirnya mengaku.


Mereka mendakwa "berkonvoi" dari Melaka beramai-ramai dengan baju kuning tersebut mengikuti satu program "suka-suka".


Pelik tapi benar, berkonvoi dari Melaka boleh singgah sebentar di parlimen alasan apakah ini? Lebih lucu ada juga program "suka-suka" siapalah yang anjurkan ye?

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/11/tiada-sokongan-terpaksa-guna-budak.html#ixzz1f8rI5wlt

Tuesday, 29 November 2011

Hebahan: Forum "Bersekutu Mendesak Perubahan" AzizBari-AbuHassan-Zainal-Kidam



Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mempersembahkan sebuah forum bertajuk"Bersekutu Mendesak Perubahan". 

Sebuah forum kemuncak bagi tahun 2011, mengupas kebebasan media dan akademik, bicara mengenai RUU Bil Perhimpunan Aman yang baru diluluskan, serta isu-isu semasa.

Berikut adalah maklumat dan tentatif program;

Tajuk Forum: Bersekutu Mendesak Perubahan

Panel-panel: 
Prof Aziz Bari (Pakar Perlembagaan) 
Prof Abu Hassan Hasbullah (Zentrum) 
Prof Zainal Kidam (Biro Pendidikan PAS Pusat)

Moderator: Che'GuBard (Pengasas SAMM)

Tarikh: 03 Disember 2011 (Sabtu)
Masa: 8.30pm
Venue: Dewan Melur, Jalan Jesper 7/16, Seksyen 7 Shah Alam (Berdekatan UNISEL)

Untuk pertanyaan, sila hubungi : 013-5918017 Farel

Semua dijemput hadir.

Pengamal media turut dijemput untuk membuat liputan dan, mohon hebahan.

Salah Wartawan TV3 Tak Pandai Kira Atau Ahli Perkasa Memang Tak Ramai?

Laporan Buletin TV3 mengatakan ahli Perkasa yang datang mungkin dengan tujuan menyaingi perarakan peguam yang diberi nama Walk 4 Freedom itu adalah seramai lebih dari 500 orang. Bagi BTJ ini memang lawak gila!

BTJ tidak la ke sana bersama-sama dengan barisan peguam untuk berarak kerana kekangan tugas. Namun, BTJ dapat sumber yang menjadi bukti bahawa kehadiran ahli Perkasa itu mungkin hanya sekitar 100 orang sahaja. Gambar ini BTJ perolehi di laman sosial facebook ini.

Mari kita lihat gambarnya.


Wartawan TV3 tidak pandai mengira atau ikut telunjuk "pihak atasan" untuk bagi berita jadi gempak?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!





Rang Undang-udang Perhimpunan Aman Lulus - Tahniah BN!

Mkini: Bil Perhimpunan Aman akhirnya berjaya diluluskan

Rang Undang-undang Perhimpunan Aman akhirnya diluluskan Dewan Rakyat selepas perbahasan kira-kira tiga empat jam oleh enam anggota parlimen.

Rang undang-undang itu - yang mengharamkan demonstrasi jalanan dan membenarkan perhimpunan lain dengan beberapa syarat ketat - lulus dengan undi suara ketika ketiadaan anggota Pakatan Rakyat yang keluar dewan sebelumnya.

Rang undang-undang itu dibahaskan oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh), Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud), Lim Guan Eng (DAP-Bagan), Abdul Hadi Awang (PAS-Marang), Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) dan P Kamalanathan (BN-Hulu Selangor).

Ia kemudiannya diikui penggulungan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz.

Ahli parlimen Pakatan bertindak keluar dewan hari ini bagi membantah tindakan kerajaan yang enggan membawa rang undang-undang perhimpunan aman untuk dibincangkan di peringkat jawatankuasa terpilih.

Mereka juga membantah keputusan Yang dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang hanya membenarkan ahli parlimen kanan pembangkang untuk berbahas.

Pada 24 November lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak membentangkan rang undang-undangi tu di Parlimen yang didakwanya meliputi hak bukan sahaja kepada penganjur dan peserta untuk menyertai perhimpunan secara aman tanpa senjata malah turut mengambil kira kepentingan awam dan masyarakat setempat.

Rang undang-undang berkenaan dibacakan untuk kali kedua selepas dibentang untuk bacaan kali pertama pada 24 November lalu.

Bagaimanapun, bil itu menerima bantahan daripada pelbagai pihak dan dikatakan mencabuli semangat sebenar perhimpunan aman.

Ia dikatakan lebih teruk daripada Seksyen 27 Akta Polis. Antaranya, didakwa mengenakan sekatan yang terlalu banyak dan memberi terlalu banyak kuasa budi bicara kepada pihak polis.

Selain itu, rang undang-undang itu juga memperuntukan denda RM20,000 terhadap peserta perhimpunan berbanding RM2,000 dalam Akta Polis, jika sabit kesalahan.

Jumaah lalu, Kabinet bersetuju untuk melakukan enam pindaan terhadap rang undang-undang itu selepas mendapat bantahan beberapa pihak termasuk pembangkang dan masyarakat sivil.

P/s: Akhirnya Rang Undang-undang Perhimpunan Aman diluluskan tanpa undi dari pihak parti pembangkang. Lulus hanya kerana undi dari pihak BN! PM patut rasa malu! Yang Dipertua Dewan Rakyat juga patut malu! 

Kamu semua dibayar gaji menggunakan wang rakyat! Tak sedar diri!

Lepas ni hanya lembu-lembu sahaja yang dapat kebenaran berhimpun!

Lepas ni hanya katak-katak sahaja yang dapat kebenaran berhimpun!

Di sebuah negara yang mengangkat semangat demokrasi tetapi mengenakan syarat-syarat dan prosedur yang ketat untuk berhimpun secara aman, itulah negara Malaysia!

BERSIH 3.0 Tetap Ke Jalan!

Angkat Pihak Parti Pembangkang - Demi Rakyat!

Sinaran Hairan: Perjuangan demi rakyat berhasil

JOHOR BAHRU – PKR mendakwa perjuangan dibawa parti itu sejak beberapa tahun lalu bagi memperjuangkan nasib rakyat, berjaya mengubah kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Naib Presidennya, Nurul Izzah Anwar berkata demi­kian ketika membuat ucapan penggulungannya pada Kongres Nasional Tahunan Keadilan Kelapan, sekali gus merujuk kepada pembentukan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) Berhubung Penambahbaikan Pilihan Raya.

Katanya, jawatankuasa itu ditubuhkan kerajaan BN, susulan kebangkitan rakyat menerusi Perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang diadakan Julai lalu.

“Kita berjaya desak kerajaan menangguhkan akta cukai barangan dan perkhidmatan (GST). Kita juga berjaya desak ordinan darurat dibatalkan.

“Dan bersama Bersih, kita berjaya paksa BN menubuhkan PSC untuk pilihan raya yang sebelum ini tidak pernah mengakui bahawa reformasi pilihan raya itu perlu,” katanya.

Dalam ucapannya itu, Nurul Izzah turut menyeru se­luruh ahli PKR, meneruskan perjuangan keadilan semua rak­yat tanpa mengira latar belakang bangsa, agama mahupun kepercayaan, selaras dengan penubuhan PKR yang mahu membawa reformasi politik adil.

P/s: Inilah tugas parti pembangkang dalam parlimen. Menjadi timbang-tara bagi parti yang memerintah dalam membuat sebarang keputusan. Parti pembangkang tidak boleh dilihat seperti pihak yang jahat seperti yang digambarkan oleh parti pemerintah. Hasilnya, rakyat yang untung.

Jadi, rakyat wajib pastikan pihak parti pembangkang mempunyai suara yang kuat bagi memastikan sebarang keputusan yang dibuat oleh parti pemerintah adalah menguntungkan rakyat!

Demi Rakyat Tolak Lynas!


Seruan Baik Bakal PM Malaysia


Sinaran Hairan: Pemimpin politik dunia perlu amalkan nilai murni

KUALA LUMPUR - Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata pemimpin politik perlu terus mencontohi nilai-nilai murni yang diamalkan nenek moyang mereka bagi memastikan kejayaan perubahan politik, ekonomi dan sosial di pentas global.

Timbalan Perdana Menteri berkata mereka juga perlu menghormati kepelbagaian ketamadunan dan menggalakkan hubungan kejiranan baik dengan menghormati pilihan masing-masing dalam soal pembangunan dan usaha menggalakkan pembangunan ekonomi dan sosial serta meningkatkan kehidupan rakyat.

"Kita perlu terjemahkan kepelbagaian di dunia kita kepada kuasa pemacu bagi perubahan dan kerjasama lebih dinamik, meningkatkan persefahaman bersama dan kepercayaan dan bawa kerjasama kita ke peringkat lebih tinggi," katanya.

Muhyiddin berkata demikian pada majlis penutup forum antarabangsa bertema "Transformasi Politik, Ekonomi dan Sosial Dalam Era Krisis Global" sempena Perhimpunan Agung Umno, di sini.

Timbalan Perdana Menteri berkata parti-parti politik dunia juga perlu melakukan perubahan terhadap corak pembangunan dan menggalakkan pembangunan menyeluruh.

P/s: Bagus betul seruan TPM Malaysia ni. PM Malaysia wajib mencontohinya atau biar TPM la yang jadi PM akan datang. HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Tapi Muhyiddin ni kata nilai murni tentang apa? Salah satu nilai murni ialah bercakap benar. Jadi Shahrizat, Noh Omar dan Muhyiddin kena cakap benar tentang isu NFC! HAHAHAHAHAHA!!

Seruan Muhyiddin ni patut disampaikan kepada ahli-ahli-dan pemimpin-pemimpin Umno terlebih dahulu sebelum disampaikan kepada parti-parti politik seluruh dunia. Buat malu je, seluruh tahu "nilai murni" Umno! HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Adakah rasuah salah satu nilai murni dalam Umno?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

BERSIH 3.0 Juga Ada Nilai Murni!


Lynas Bukan Nilai Murni!

Hebahan: Forum Melawan!

Ayuh anak-anak muda kita hadir ke forum melawan ini.



Apabila Najib Bercakap Tentang Reformasi

Mkini: Najib: Umno perlu reform atau hadapi Arab Spring

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata Umno mesti terus melakukan reformasi, khususnya setelah memegang kuasa begitu lama atau menghadapi apa dinamakan oleh pihak Barat sebagai Arab Spring atau Musim Bunga Arab.


"Apabila kita berkuasa sebegitu lama, kita rasa kita kebal dari segi politik, kita mungkin berfikir bahawa tidak kira apa yang berlaku, kita akan tetap berkuasa.



"Biarpun Umno boleh berbangga dengan pelbagai pencapaiannya sebelum ini, tetapi sebagai sebuah parti politik, ia perlu prihatin dengan perubahan dalam landskap politik hari ini yang berbeza.


"Dunia telah berubah dalam banyak cara dan hari ini kita berdepan dengan cabaran-cabaran baru, dan Umno sebagai sebuah parti politik, kita sendiri perlu melakukan perubahan secara berterusan, malahan kita perlu melakukan pembaharuan dan mentransformasi diri kita supaya kita dapat dilihat sebagai sebuah parti yang dinamik, dan itulah cabaran terbesar bagi sebuah parti yang telah berkuasa terlalu lama," semasa merasmikan forum antarabangsa "Transformasi Politik, Ekonomi dan Sosial Dalam Era Krisis Global" sempena Perhimpunan Agung Umno 2011, di Kuala Lumpur.

Sambil merujuk Arab Spring yang melanda di negara-negara di Asia Barat, Najib mengulangi mesejnya bahawa Umno perlu menukar atau akan ditukar.

"Ini adalah hakikat. Lihatlah apa yang berlaku dalam konteks Spring Arab. Di Afrika Utara, empat rejim telah ditukar."

Najib berkata selepas melalui banyak era, daripada perjuangan bagi mencapai kemerdekaan, menentang pemberontakan komunis, membawa pembangunan dan perindustrian, Umno kini menuju ke fasa lebih menarik kerana ini akan menjadi fasa terakhir terhadap apa yang disifatkan sebagai benar-benar menarik dan menyatukan semua rakyat Malaysia.

"Semasa perdana menteri sebelum saya Tun Dr Mahathir (Mohamad) mengumumkan wawasan bagi negara pada 1993, Wawasan 2020, ia menggembirakan negara. Sama seperti ketika Presiden Kennedy kata, mari kita hantar orang ke bulan. Ia telah menggegarkan seluruh negara Amerika Syarikat.

"Saya beritahu Dr Mahathir, anda buat bahagian yang mudah, anda lakukan bahagian "apa", tetapi saya perlu lakukan bahagian "bagaimana"," katanya secara berseloroh.

Perdana Menteri juga melahirkan keyakinan bahawa kerajaan telah merangka jalan perubahan dengan program transformasi.

Justeru, menurut Najib, adalah "amat penting" bagi Umno dan BN dipilih semula pada pilihan raya umum akan datang bagi membolehkan parti menjayakan semua agenda transformasi yang dijanjikan.

Presiden Umno itu berkata ini juga akan memastikan wawasan negara untuk muncul sebagai negara maju pada 2020 dapat diteruskan.

"Kita sudah memulakan perjalanan ini - (melaksanakan) transformasi ekonomi, politik dan sosial...Umno akan menerajui transformasi negara bersama-sama dengan rakan-rakan kita dalam BN, dan kita akan meneruskan perjalanan ini menuju Wawasan 2020.

"Tetapi kita berdepan sedikit cabaran di hadapan kita. Kita perlu melalui jambatan pilihan raya umum akan datang. Saya sentiasa menekankan bahawa ianya bukan tidak penting untuk dipilih semula, sebenarnya amat penting untuk dipilih semula. Untuk kita menjayakan transformasi sebenar, kita perlu dipilih semula," katanya.

P/s: Woit!! Sejak bila plak Najib pandai cakap tentang reformasi ni?

Woit!! Sejak bila Umno boleh terima reformasi ni?

Woit!! Reformasi bukan budaya Umno la..HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Woit!! Bukan Najib selalu cakap tentang transformasi ke?

Woit!! Apa dah jadi dengan transformasi? Tak jalan ke?

Woit!! Kalau nak reformasi kena turun ke jalan bersama Anwar la..HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Umno tidak perlu berubah. Apa yang perlu berubah ialah rakyat untuk lebih berani melakukan perubahan. Rakyat perlu berani untuk tidak mengundi UmnoBN pada PRU-13 nanti. Rakyat mesti berani kerana nasib negara di tangan kita. Rakyat mesti berani menghumban para pemimpin-pemimpin yang korup ke tampat yang sepatutnya!

Najib akan sokong BERSIH 3.0?





Shahrizat Suka Lembu Tetapi Tidak Terlibat Dengan NFC


Sinaran Hairan: "Saya tiada terlibat dengan NFC": Shahrizat


KUALA LUMPUR - Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menegaskan beliau tidak ada kena-mengena dengan isu berkaitan Perbadanan Fidlot Nasional (NFC).

Justeru kata Ketua Wanita UMNO itu, beliau tidak akan menggunakan Perhimpunan Agung UMNO minggu ini untuk menjawab sebarang isu yang dibangkitkan pembangkang berkaitan NFC.

"Saya tidak akan jelaskan (isu NFC) tetapi ada satu, dua mesej yang nak saya jelas kepada pihak di luar sana semasa persidangan Wanita UMNO nanti. Tunggulah. Sebagai pemimpin, kita kena banyak bersabar, tenang dan jangan cepat melatah.

"Saya tidak akan jawab. Kalau nak bertanya mengenai NFC, tanyalah kepada orang NFC. Saya hanya akan tumpukan pada Pergerakan Wanita UMNO,” katanya pada sidang media sempena Perhimpunan Agung UMNO 2011, di sini.

Bagaimanapun Shahrizat berkata, beliau tidak akan menghalang mana-mana perwakilan untuk berbahas isu berkenaan NFC pada perhimpunan agung sayap itu Rabu ini.

Laporan Ketua Audit Negara baru-baru ini menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya diikuti dakwaan pembangkang wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta kepada NFC, yang mana suami Shahrizat, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail menjadi Pengerusi Eksekutifnya.

"Dalam politik (parti) mana tidak ada masalah, tambahan pula pembangkang, dia takut kerana Wanita UMNO kukuh bersatu padu dan dia cuba untuk menggoyahkan Wanita UMNO tetapi Alhamdulillah, UMNO dan Wanita Umno tetap kental. "Keimanan kita, keikhlasan kami tidak akan berganjak dan kita tak akan mudah melatah walau apa pun pembangkang nak buat sebabnya kita ikhlas dalam perjuangan untuk agama, bangsa dan negara,” kata Shahrizat. - Bernama

P/s: Sebelum ni kata memang layak dapat projek. Sekarang kata tidak terlibat?

Shahrizat...masa kau plak dah sampai..HAHAHAHAHAHA!!

Lepas ni boleh ikut cam Khir Toyo turun naik mahkamah! HAHAHAHAHAHAHA!!

Apa beza kau dengan Khir Toyo? 

Khir Toyo turun naik mahkamah sorang-sorang, kau turun naik mahkamah dengan keluarga! HAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

Silap-silap ada Menteri lain yang ikut! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

RM250 juta telah lebur! Mari Sokong BERSIH 3.0!


Ayuh Anak-anak Muda - Occupy Bakal Menawan Bangunan Parlimen

Mkini: Pergerakan 'Occupy' akan 'duduki' Parlimen, esok

Sekumpulan aktivis bertujuan membawa pergerakan antarabangsa ‘Occupy’ ke bangunan Parlimen esok, sebagai bantahan terhadap Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011, yang dijadual dibahaskan dan dibentang untuk bacaan kali kedua.

Sehubungan itu, Occupy meminta orang ramai berhimpun di hadapan bangunan Parlimen selama tiga hari berturut-turut, bermula jam 11 pagi esok.

Kumpulan itu dipelopori Dewan Perhimpunan Rakyat KL yang sebelum ini terbabit dengan pergerakan Occupy Dataran yang mengadakan pelbagai aktiviti di Dataran Merdeka sejak Ogos lalu.

Dalam satu kenyataan media, kumpulan itu berkata rang undang-undang yang cuba dibentangkan kerajaan BN itu bertujuan menyekat kebebasan rakyat tanpa sebrang rundingan dengan orang ramai.Dakwa mereka, tindakan itu jelas bertentangan dengan amalan demokrasi di negara ini.

"Kami, Dewan Perhimpunan Rakyat KL, berpendapat bahawa amalan semasa membuat keputusan mengenai dasar-dasar yang memberi kesan kepada semua rakyat Malaysia adalah tidak demokratik. Ini kerana tidak ada ruang untuk orang ramai mengambil bahagian dalam proses membuat keputusan.

"Kami berpendapat bahawa kebebasan untuk berhimpun secara aman tanpa sekatan adalah asas dalam mana-mana demokrasi yang berfungsi. Malah, hak itu juga dijamin dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan," petik kenyataan itu.

Menurut kumpulan itu , rang udang-undang itu jelas mendiskriminasikan bukan warganegara, kanak-kanak dan belia di bawah umur 21 tahun kerana kumpulan-kumpulan berrkenan dilarang daripada menganjurkan perhimpunan.

"Rang undang-undang memperuntukan pihak berkuasa untuk menetapkan di mana dan bagaimana perhimpunan boleh diadakan. Intipati hak untuk berhimpun secara aman lenyap dengan sekatan seumpama ini."

Justeru, Occupy menuntut kerajaan menarik balik rang undang-undang itu pada kadar segera dan mencadangkan suara rakyat diambil kira sebelum mana-mana undang-undang atau polisi digubal.

Selain Occupy, Majlis Peguam juga telah mengarahkan semua peguam di bawah persatuan itu untuk turut berarak bermula dari Kelab Tasik Diraja ke bangunan Parlimen, pada jam 11 pagi bagi menyerahkan nota bantahan.

Persatuan Dayak Iban Sarawak, sebuah NGO di Kuching pula akan mengadakan bantahan di Bangunan Lama Mahkamah di Kuching.

P/s: Inilah fenomena yang paling menakutkan Mahathir!

Inilah fenomena yang sangat menyeramkan Mahathir!

Inilah fenomena yang sedang menghantui Najib dan konco-konconya!

Demonstrasi telah jadi budaya kita!

Berhimpun di jalan raya dan berarak dah jadi budaya kita!

Ayuh hari esok sama-sama kita berhimpun dan berarak!

Biar seluruh Malaysia dan dunia lihat!

Ini bukti rakyat Malaysia prihatin dan ambil berat terhadap nasib negara!

Bukan macam Rosmah yang prihatin tentang beg tangan, cincin dan gelang!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

BERSIH 3.0 Juga Bakal Menakluk Bangunan Parlimen!













Demonstrasi Budaya Anda Tapi Bukan Saya!















HAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

Monday, 28 November 2011

Setiausaha Agung MTUC Pengecut?

Mkini: MTUC nafi 'berperang' dengan kerajaan


Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) yang mewakili 800,000 anggota menafikan sekeras-kerasnya bahawa ia bersedia "berperang" dengan kerajaan mengenai cadangan pindaan undang-undang buruh.

"Kenyataan mengenainya adalah tidak benar dan juga bukan pendirian rasmi kongres," kata setiausaha agungnya Abdul Halim Mansor (kanan).

Beliau mengulas kenyataan setiausaha kewangan MTUC, Alias Awang Ibrahim pada Kongres Kebangsaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Johor Baharu hujung minggu lalu, bahawa MTUC bersedia "berperang" dengan kerajaan kerana gagal melindungi hak-hak pekerja.

Abdul Halim mengulangi bahawa MTUC bukan parti politik dan hanya memberikan perhatian terhadap kebajikan pekerja-pekerja di negara ini.

"Kita tidak ada agenda politik dan kita hanya komited untuk melindungi hak-hak pekerja yang termaktub dalam undang-undang buruh negara," katanya.

Beliau berkata Alias bercakap dalam kapasitinya sebagai anggota PKR Bahagian Gombak dan bukan mewakili MTUC.

“Kita sudah pasti menjauhkan diri kita daripada kenyataan yang dibuat oleh Alias kerana ia adalah pandangan peribadi dan tidak ada kaitan dengan pendirian rasmi MTUC, tambah beliau.

Abdul Halim berkata walaupun MTUC tidak berpuashati dengan cara kerajaan mengendalikan pindaan terhadap undang-undang buruh, ini tidak bermakna ia terdesak menggunakan cara berkenaan untuk mencapai objektifnya.

“Kita adalah sebuah pertubuhan yang sangat matang dan semua tindakan kita diambil dengan sangat berhati-hati ketika merangka bagi memastikan kita berjaya dalam perjuangan kita untuk melindungi hak-hak 10 juta pekerja di negara," kata beliau.

Beliau menambah bahawa majlis MTUC mewakili semua gabungan, telah merangka satu pelan tindakan bagi memastikan pindaan itu tidak menghakis hak-hak pekerja.

P/s: Apa punya SUA MTUC ni? Pengecut betul!

Baik bagi SU Kewangan jadi SUA MTUC sebab dia berani!

Memang MTUC bukan parti politik, itu semua orang tahu!

Sekarang ada akta yang menindas buruh / pekerja, kau buat apa?!

Woit!!! Main peranan sebagai persatuan pekerja bukan jadi pembodek!

Woit!!! Main peranan sebagai persatuan pekerja bukan jadi pengampu!

Woit!!! Main peranan sebagai persatuan pekerja bukan jadi pengipas!

Woit!!! Main peranan sebagai persatuan pekerja bukan jadi pengikut telunjuk!

Apa pendirian SUA MTUC ni tentang undang-undang buruh yang dipinda?

Jika buruh / pekerja teraniaya, agak-agak mana SUA MTUC ni akan nyorok?

MTUC wajib turun BERSIH 3.0!




Saturday, 26 November 2011

Ketua AMK Cari Publisiti Murah?


Mkini: Pemuda DAP, MCA terkejut kenyataan 'rasis' Shamsul
Pemuda DAP hari ini menyelar kenyataan Ketua Pemuda PKR (AMK) Shamsul Iskandar Md Akin yang mencabar Umno meminda perlembagaan untuk memastikan hanya Melayu boleh menjadi perdana menteri.

Ketuanya Anthony Loke berkata, kenyataan yang disampaikan dalam ucapan dasar Kongres AMK di Johor Baharu semalam bersifat rasis dan menjejaskan usaha Pakatan Rakyat merampas Putrajaya.

"Saya terkejut dengan kenyataan bersifat rasis Shamsul kerana sayap Pemudanya sentiasa menganjurkan prinsip pelbagai kaum PKR.

"Kenyataan rasis dan melulu sebegitu akan melambatkan usaha PKR untuk menyumbang kepada penamatan (era) rasisme di negara ini," kata Loje dalam kenyataannya semalam.

Katanya, ucapan Shamsul itu boleh digunakan oleh komponen BN bagi menuduh PKR sebagai parti rasis.

Loke bagaimanapun menegaskan bahawa ucapan Shamsul tidak melambangkan pendirian bersama Pakatan yang menuruti prinsip meritokrasi.

Bagaimanapun, ketika ditanya dalam sidang media selepas itu, Shamsul tidak memberi komitmen jelas sama ada pergerakan itu meminda perlembagaan bagi usaha tersebut.

MCA: Sebar prasangka kaum

Sementara itu, Pemuda MCA juga dalam kenyaaannya hari ini berkongsi nada yang sama dengan DAP.

"Dalam negara berbilang bangsa seperti Malaysia, kenyataan Shamsul akan menyebarkan prasangka kaum.

"Kenyataan seperti ini, yang keluar dari mulut ketua Pemuda PKR amat mengejutkan," kata Setiausaha Agung Pemuda MCA Datuk Chai Kim Sen.

Dalam kenyataannya hari ini, Chai berkata, kenyataan sebegitu untuk tujuan politik tidak harus diucapkan dengan mudah kerana semua parti politik bertanggungjawan memastikan keharmonian kaum dan kestabilan sosial.

"Walaupun belum mentadbir kerajaan persekutuan, mereka sudah membuat kenyataan perkauman yang tebal; oleh itu saya rasa Shamsul hanya mahu menggunakan peluang dalam kongres PKR untuk muncul sebagai wira di media," katanya.

P/s: Woit!!! Ketua AMK ni nak sabotaj Pakatan Rakyat ke?

Woit!!! Ketua AMK ni cari publisiti murahan ke?

Woit!!! Mamat ni belajar politik dengan Umno kan? Patut la! HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Woit!!! Kesian, kalau belajar tinggi tapi badan tak tinggi takpe sebab memang rendah..HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Woit!!! Kalau belajar tinggi tapi akal rendah, baik tak payah!

Woit!!! mamat ni ada hati nak jadi menteri KPT! Tak percaya tanya Hishamuddin Rais (Tukartiub). HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

BERSIH 3.0 Tolak Rasis!

Friday, 25 November 2011

JOM KE JALAN: Panduan lengkap untuk protes Bantah #PA2011

Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 (#PA2011) yang dicadangkan pada 22 November tidak sama sekali melindungi hak rakyat untuk berhimpun secara aman. #PA2011 lebih zalim daripada Akta Polis yang digunakan sekarang.

Ramai yang telah menyuarakan bantahan terhadap #PA2011. Tetapi suara kami lebih lantang dan semangat lebih kuat apabila kami berjuang bersama-sama!

JOM KE JALAN menuntut hak kebebasan berhimpun!

Inilah panduan lengkap untuk aktiviti-aktiviti dan perhimpunan aman yang akan diadakan pada minggu ini:

KUALA LUMPUR

Jumaat, 25 NOV
7.30pm: Candlelight vigil, dianjurkan oleh Majlis Peguam
Depan Bangunan Majlis Peguam, Leboh Pasar Besar, KL.

Sabtu, 26 NOV
2.00pm: "Rakyat Malaysia Boleh Berjalan Secara Bebas di KLCC Tanpa Permit Polis"
Taman KLCC
Butiran: https://www.facebook.com/event.php?eid=224349327638764

7.30pm: Candlelight vigil, dianjurkan oleh Kempen Kebebasan Berhimpun (KKB)
Dataran Merdeka (bawah tiang bendera)
Butiran: https://www.facebook.com/event.php?eid=141401762633557

Selasa, 29 NOV
11.30am: Walk For Freedom, dianjurkan oleh Majlis Peguam
Berkumpul di Lake Club, Taman Tasik Perdana dan berarak ke Parlimen.
Butiran: http://www.malaysianbar.org.my/notices_for_members/walk_for_freedom_2011_peaceful_assembly_bill_cannot_and_must_not_become_law.html

8.00pm: Forum "Bill PA2011: Najib dan Konsep Demokrasi Terbaik di Dunia", dianjurkan oleh Kempen Kebebasan Berhimpun (KKB)
Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur & Selangor, No.1 Jalan Maharajalela


KUCHING

Sabtu, 26 NOV
2.00pm: "Rakyat Malaysia Boleh Berjalan di Kuching Waterfront Secara Bebas Tanpa Permit Polis"
Kuching Waterfront (depan DUN Sarawak)
Butiran: https://www.facebook.com/event.php?eid=152048154895853


PULAU PINANG

Ahad, 30 NOV
6.30pm: Protes Bantah #PA2011, dianjurkan oleh SUARAM Penang
Speakers Square, Padang Kota Lama

-------------------------------------------------------------------------------

Tidak ada aktiviti berdekatan dengan anda?
Anda juga boleh luahkan bantahan anda dengan menghubungi ahli Parlimen di kawasan Parlimen anda.

Contohnya:
"#HelloMP Haji Ahmad, saya dari P010 Kuala Kedah. Saya nak awak membantah PA2011!"

Kunjungi http://hellomp2011.blogspot.com/ untuk maklumat selanjut.

Ayuh Bersama Membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011

Mkini: Peguam akan berarak bantah Bil Perhimpunan Aman
Empat tahun selepas "Walk for Justice" 2007, Majlis Peguam Malaysia sekali lagi memanggil ribuan peguam untuk berarak di Kuala Lumpur bagi membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang telah dibentangkan di Parlimen.

Perarakan itu akan bermula pada jam 11.30 pagi Selasa depan dan mereka akan berjalan dari Kelab Taman Perdana Diraja ke Parlimen, yang dijadual membahaskan rang undang-undang tersebut, yang dibentangkan pada 22 November lalu.

Satu memorandum akan diserahkan kepada kerajaan di akhir perarakan tersebut.

Pada tahun 2007, lebih 2,000 peguam menyertai perarakan Majlis Peguam sejauh 3.5km yang dikenali sebagai "Walk for Justice", di Putrajaya untuk mendesak penubuhan suruhanjaya diraja bagi menyiasat kes 'Pita Lingam'.

Langkah tersebut, serta protes awam yang lain, telah memaksa Perdana Menteri ketika itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi, untuk menubuhkan sebuah suruhanjaya siasatan diraja yang diketuai oleh bekas Hakim Besar Malaya, Tan Sri Haidar Mohamed Noor.

P/s: Kepada semua peguam, rakyat yang cintakan keadilan dan prihatin akan nasib negara, sila bersama dalam perarakan membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011!

Jalan raya milik rakyat!

Berhimpun secara aman di mana-mana itu hak rakyat!


Rang Undang-undang ini tidak akan menyekat BERSIH 3.0!



Pengundi Muda Melaka Bakal Undi Pakatan Rakyat!

Mkini: Pengundi muda Melaka hampir cecah 50%

Jumlah pengundi muda hampir mencecah 50 peratus dari keseluruhan pengundi berdaftar di Melaka berpotensi menyumbang kepada hasrat Pakatan Rakyat menawan negeri berkenaan.

Pesuruhjaya Pas Melaka, Adly Zahari (kanan) berkata, dengan jumlah pengundi muda mengatasi di Negeri Sembilan dan Johor, beliau percaya Pakatan Rakyat di Melaka mempunyai peluang cerah untuk membuat kejutan semasa pilihan raya umum akan datang.

Menurutnya, selain mampu membezakan antara dasar yang dibawa BN dan Pakatan Rakyat, golongan muda ini juga terdedah dengan pelbagai media alternatif dan media baru, sekali gus menjadikan mereka lebih peka kepada suasana persekitaran.

"Atas dasar ini, saya percaya kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai Pakatan meletak matlamat menawan Johor, Melaka dan Negeri Sembilan sebagai amat praktikal.

"Dengan suasana sekarang, pengundi akan memberi dua pilihan, BN berubah atau sekiranya mereka tidak berubah, pengundi akan beralih kepada Pakatan," katanya.

Selain itu, beliau berpandangan Pakatan juga akan mengukuhkan kedudukan di Selangor dan Pulau Pinang.

Menurut Adly, perkara berkenaan tidak mustahil dilakukan di Melaka kerana rata-rata rakyat sudah faham isu dan permasalahan yang berlaku kini.

Menurutnya, berdasarkan kajian yang dilakukan, majoriti rakyat kini sudah tahu mengenai dakwaan pembaziran yang berlaku serta mempersoalkan sama ada kerajaan sedia ada mampu menguruskan kewangan.

"Sokongan terhadap Pakatan adalah jauh bertambah berbanding pada 2008, termasuklah dari masyarakat India.

"Walaupun masyarakat India dilihat menyokong BN semasa pilihan raya kecil, saya yakin jika kita konsisten menyampaikan maklumat kepada mereka, mereka akan sokong kita.

"Cuma yang perlu kita fokuskan kini adalah orang Melayu kerana mereka banyak dipengaruhi sentimen perkauman," katanya.

P/s: Haaaa..berita ini sangat menakutkan UmnoBN!

Kenapa???? 1Malaysia semua dah tahu dan nampak fenomena ini.

Pengundi muda menyokong Pakatan Rakyat!

Pengundi muda bakal mengundi Pakatan Rakyat!

Pengundi muda dah meluat dengan UmnoBN!

Pengundi muda dah tak makan tipu!

Pengundi muda dah tak boleh ditipu!

Pengundi muda mahukan perubahan dan hanya Pakatan Rakyat menjadi pilihan!

UmnoBn siap sedia kalah dihumban pengundi muda!

Buktinya mudah! Berapa ramai anak muda yang turun BERSIH 2.0?

Buktinya mudah! Berapa ramai graduan yang menanggung hutang dengan PTPTN?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Ingat anak-anak muda! Anda adalah ajen perubahan! Undilah untuk perubahan!

Jika tak berubah, kita turn ke jalan!

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Pengundi Muda Sokong BERSIH 3.0!